Philodendron och Naranjilla

Philodendron tuxlanum1

Min Philodendron (Philodendron tuxtlanum), har blivit riktigt stor sen
jag klippte ner den. Har nu ställt ett glas med vatten i jämte och låtit
en av dess luftrötter få komma ner i vattnet. Jag räknar med att den
kommer att utvecka ett rotsystem i glaset (jag har gjort så en gång
tidigare).

Naranjilla4
Naranjillan som jag tänkte slänga finns kvar. Jag klippte ner den i
höstas och nu har den växt till sig en del sen dess. Den står just nu i
köket där den verkar trivas.

2 svar to “Philodendron och Naranjilla”

  1. Amy Says:

    Hittade din blogg när jag sökte på liljor. Väldigt trevlig och har varit och kikat runt nästan en timme nu. Ser dock att du inte skrivit något i år? Testar att skriva ändå. Jag blev väldigt nyfiken på jordnötter och banan främst och skulle gärna prova odla detta trots min okunskap. Om du orkar och vill så får du gärna berätta vad man ska tänka på. Hur man gör från steg ett helt enkelt. Hoppas på svar 🙂

    • Martin Says:

      Har inte orkat blogga, men jag håller fortfarande på med växter. Tänkte att jag skulle komma igång ingen med bloggandet framöver. Jag har dock gjort en del ändringar bland mina växter sen jag bloggade sist. Har inte mina bananer kvar pga spinn och brist på utrymme, även lagerhyllan är borta och ersatt med ett bord med belysning hängandes över i en ställning. Det är lättare att sköta växterna så.

      Angående bananerna så kan bananfrö kan vara lite svåra att få att gro. Fick mina att gro genom att så fröna i fuktig bomull, precis som man gör när man sår smörgåskrasse. Sen så fort dom gror så flyttar man över fröna till en kruka med jord. Bananerna behöver mycket vatten och en hel del näring och ljus för att trivas.

Kommentera

