En liten uppdatering

Har ju inte bloggat på över ett år då jag inte haft tid. Tänkte dock
att jag skulle komma igång igen. Det har hänt en del sen sist,
jag har släng en hel del växter pga brist på utrymme och spinn. Mina
bananer är tex slängda. Har dock mina Strelitzior kvar varav den ena
har blommat.

Strelitzia reginae2

Strelitzia reginae3

Jag har även ställt ut min Dadelpalm (phoenix dactylifera) i
trappuppgången pga utrymmesskäl. Den ser dock ut att trivas
på sin nya plats.

Phoenix dactylifera1

Passat på att driva upp Blomman för dagen igen ‘Heavenly Blue’
min favorit.

Ipomoea tricolor10

Jag har även bytt ut min lagerhylla mot ett bord att ha växtera på.
Lite enklare att överblicka och sköta, smidigare att duscha
växtera tex. Tycker också det blir snyggare att ha växterna så.

Bordet1

Jag har även gjort en liten odlingsstation i köket, det kommer mer om den senare.

Kommentera

